Sunday 30 October 2011

Aiskrim....

Masa dok lepak-lepak tengok tv dengan anak-anak, kedengaran bunyi loceng penjual aiskrim...kring...kring..kring....Anak-anak apa lagi, melompat-lompat nak keluar pi beli.

Ciklah tak bagi beli, bukan apa aiskrim tu buatan sendiri dan si penjual aiskrim tu pulak ciklah tengok tak berapa nak bersih. Dari segi pakaian termasuklah tangan dia...rupapun nampak macam kotorr aje.  Maaf lah bukan nak mengata tapi itu lah kebenarannya.

Cuba ingat dan perhati betoi-betoi...masa kita nak beli, dia terus capai kon aiskrim dan ceduk aiskrim tu...uihhh tangan mana ada basuh..kan..kan..kan.. Tangan dia pulak tentu dah pegang macam-macam masa bawak motor tu. Kalau kita makan aiskrim tu pulak, tentu dimamah sekali kon aiskrim tu. So,.......tu yang ciklah tak bagi anak-anak ciklah beli.

Ciklah pujuk kata  nanti kita pi Pantai Timur dan beli aiskrim dalam tipuware..mesti puas makan..he..he..he..


Kalau macam ni rupanya tak pa la


Yang lagu ni lagi tak pa...tapi kena beli banyak versi la


atau lagu ni...
Tiba-tiba mak ciklah bersuara..Dulu maktok mana boleh makan aiskrim yang orang jual. Tokwan dengan toknek tak bagi. Kalau nak makan jugak, makan aiskrim yang toknek buat sendiri.. Masa kecik-kecik, Maktok tak pernah merasa makan aiskrim yang sedap-sedap macam la ni.

dan si abang bersuara..mana tokwan dengan toknek? Mak ciklah jawab..dah meninggal dunia. Dan si abang pun menyambung..kalau macam tu, maktok boleh la makan aiskrim yang sedap-sedap tu kan..  sebab tokwan dan toknek dah takda nak marah-marah maktok lagi..

Ciklah ??????

No comments:

Post a Comment